subscribe: Posts | Comments | Email

Społeczność skupiona wokół marki – jak to robi Vans?

0 comments
Społeczność skupiona wokół marki – jak to robi Vans?

Jedną z miar sukcesu produktów kierowanych do ludzi młodych jest moment, gdy zaczyna on żyć własnym życiem, a wokół niego samego tworzy się określona społeczność. Dzięki temu marka ma zapewnioną promocję, a firma do której ona należy jest w stanie lepiej zorientować się jakie potrzeba ma ich grupa docelowa i w jaki sposób można do niej dotrzeć. Tak właśnie dzieje się ofertami wielu firm, w tym również znanego z produkcji butów Vansa.

Na samym początku należy zaznaczyć, iż obuwie sportowe firmy Vans od dawna kierowane jest głównie do aktywnej sportowo młodzieży, zasadniczo więc nie ma w tym nic dziwnego, iż ludzie skupieni wokół tej marki wykazują własną inicjatywę oraz pomysłowość. Nie zmienia to jednak faktu, iż niektóre koncepcje potrafią zaskoczyć nawet najbardziej kreatywne osoby.

vans-california-2010

Za przykład, który doskonale ilustruje tę tezę, może tu służyć stylista Robert Verdi, który postanowił połączyć model Vans Slip-On z grafikami z apaszek firmy Hermes. Efekt końcowy okazał się być ciekawy i atrakcyjny, co pozwoliło Verdiemu na zaznaczenie swojej obecności w branży. Sam stylista co prawda twierdzi, że nie taki był jego cel, a same projekty zrobione zostały tylko i wyłącznie w celach artystycznych, bez jakichkolwiek komercyjnych konotacji. Tak naprawdę nie ma to jednak znaczenia, gdyż liczy się fakt, iż Vans stał się inspiracją dla jednego ze swoich fanów, co przełożyło się na stworzenie naprawdę ciekawej oraz unikatowej kolekcji.

Leave a Reply